Lista Bucketa

Parę lat temu miałem przyjemność obejrzeć film „Choć goni nas czas” lub po angielsku „Bucket List”. Opowiada on o losach dwóch chorych na raka staruszków, decydujących się na zrealizowanie swoich marzeń tuż przed śmiercią. Ten świetny film z Freemanem oraz Nicolsonem nie dość, że umilił mi czas, ale też zainspirował do zrobienia tego samego.

Filmowi bohaterowie, chorzy na nieuleczalnego raka decydują się na realizację swoich marzeń. Spisują w tym celu listę planów i ruszają w ostatnią podróż. Idea tak bardzo mi przypadła mi do gustu, że sam postanowiłem stworzyć swoją listę. Zatytułowałem ją: „100 rzeczy, które zrobię przed śmiercią”. Co prawda wymyślenie 100 pomysłów nie przyszło mi od razu, bo nad listą spędziłem co najmniej półtora dnia, ale dziś zawsze kiedy do niej wracam często znajduję coś nowego do dodania. Aktualnie moja lista 100 rzeczy liczy 124 pozycje, z czego 28 udało mi się zrealizować (zawdzięczam jej np. wizytę w Wielkim Kanionie lub Nurkowanie na rafie, których nie zrobiłbym gdybym nie zobowiązał się na liście).

Zdecydowanie polecam wam zrobienie tego samego, niezależnie od tego ile macie lat i jak bardzo w siebie wierzycie. Na zachętę podam wam pierwsze 10 pozycji z mojej listy, żebyście mieli już coś na początek, nad resztą zastanówcie się sami – to przecież wasze marzenia!

1. Odwiedzić Machu Piccu.
2. Skoczyć ze spadochronem.
3. Stanąć na równiku.
4. Zdobyć górę Kilimandżaro.
5. Wystartować samolotem pasażerskim w kabinie pilota.
6. Popływać we wszystkich 3 oceanach.
7. Przebiec maraton.
8. Przelecieć się helikopterem.
9. Zrobić sobie tatuaż.
10. Pojechać do Czarnej Afryki.
11. …

Posiadanie takiej listy niesamowicie motywuje oraz pozwala określić co chcę zrobić ze swoim życiem. Nie wykorzystywałbym jej jednak jako przewodnik po życiu. Pamiętam doskonale wszystkie podpunkty z listy i kiedy mam okazję zrealizować któryś z nich, po prostu to robię. Realizacja poszczególnych zadań niejako na siłę, zabije tę część magii życia jaką jest nieznane i niespodziewane. Nie wahajcie się też przed zmienianiem i dopasowywaniem listy. Marzenia i priorytety się zmieniają, a z nimi powinna zmieniać się też lista.

72. Strzelanie do dysków.

No to nie ma na co czekać. Obejrzyjcie film, nabierzcie motywacji i do roboty!

Jak macie jakieś pomysły na ciekawe podpunkty, które można by dodać do listy to zapraszam do wypisywania w komentarzach! Może zainspirujecie mnie do jakiejś przygody…

Bądź na bieżąco – polub Volfiego na facebooku

One thought on “Lista Bucketa

  1. Moj nauczyciel przedsiebiorczosci z liceum mawial,z e jak czegos nie zapiszesz to ego nie zorbisz. Od amtej pory mam liste rzczy, ktore chce w zyciu zrobic
    zjesc weza, jeszcze sie nie udalo,a el skorpiona jadlam
    pojezdzic zoltym samochodem 9nawet jako posazerka) po plycie lotniska
    zobaczyc wybrane kraje np. Chiny (udalo sie 2012-2013), Gruzja (2011-2012), Islandia (2009) jest jeszcze do zobaczenia Izrael, Tanzania,
    Tez mam Kilimandzaro na lescie, skos ze spadochronu tez
    Przejechac Wietnam motorem
    I jeszcze duzo duzo innych rzeczy 😉
    Tobie zycze powodzenia w realizowaniu swojej listy 🙂

Skomentuj

