Czy Koreańczycy naprawdę jedzą psy?

A i owszem – szamają aż im się uszy trzęsą. O wiele lepszym pytaniem jest – czy ty zjadłbyś psa? Jeśli tak, to brak odpowiednich przepisów w Korei, może być dla ciebie niebezpieczny.

Jadąc do Korei zdawałem sobie sprawę, że pies w pięciu smakach jest tam jedną z tradycyjnych, obok kimchi i zimnych klusków, potraw. Zdawałem sobie też sprawę, że jak go gdzieś będą serwowali, to z przyjemnością zamówię sobie jednego. Widzisz, nie należę do grona ludzi, których można określić mianem… hipokrytów. Mięso to mięso, a czy jest zrobione ze świni, kurczaka, krowy czy kota to mnie jest juz wszystko jedno. Żeby tylko nie było łykowate i nie wchodziło za bardzo w zęby.

Psie mięso można dostać na większości Koreańskich targów z żywnością, ale nie znajdziesz go raczej na głównej alei. Aby dostać „psininę”, trzeba zapuścić się w bardziej obdrapane uliczki i poszukać właśnie tam. Podczas naszego pobytu natrafiliśmy na stragan z psim mięsem jeden raz. Co ciekawe kiedy już zacząłem przymierzać się do zdjęcia przybiegł właściciel i powiedział, że zdjęć robić nie wolno. Nie wolno i już!

Psie mięso na koreańskim targu Kyungdong Shijang – http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Dog_Meat.jpg

Dlaczego tak? Uświadomił mnie na ten temat właściciel hostelu, w którym mieszkałem. Okazuje się, że stan prawny Reksia w Korei jest niejasny, żeby nie powiedzieć popieprzony (kulinarna gra słów). Hodowla psów na mięso jest nielegalna, tyle że nie zabroniona (seriously guys?). No więc taki piesek jest hodowany w szarej niezdefiniowanej strefie, z dala od weterynarza i inspekcji sanitarnej. Zanim trafi do gara, a potem na talerz nikt nie zastanawia się czy ma w sobie salmonellę, gronkowca czy jakiegoś pasożyta. Psie mięso poprawia ponoć kondycję i działanie koreańskiego „męstwa”, a to że co roku kilkadziesiąt osób umiera z powodu zatrucia nim to już statystyka.

Z braku odpowiednich przepisów wynika również to, że do gara trafiają też zagubione psy. Tak, tak… to co masz na talerzu mogło wabić się kiedyś Fafik i być najlepszym przyjacielem.

Stragan z garnkami. Na miejscu można sobie sprawdzić objętość. Ten środkowy mieści dwa koty.

Bardzo dziwi mnie fakt, że stan prawny psów w Koreańskim prawie nie jest odpowiednio zdefiniowany. Legalizacja psiego mięsa, byłaby korzystna zarówno dla konsumentów jak i samych zwierzaków. Teraz można z nimi robić to co się żywnie podoba, natomiast po legalizacji i nadaniu i statusu prawnego, zwierzęta musiałby być traktowane jak żywy inwentarz.

Inne smakołyki jakie można znaleźć na koreańskim targu.

I chociaż słysząc, że w Ekwadorze wcina się świnki morskie, pociekła mi ślinka, a spróbowanie ogona kangura to moje marzenie,  to psiego mięsa w Korei bym chyba nie zjadł…

Bądź na bieżąco – polub Volfiego na facebooku

Reklamy

8 thoughts on “Czy Koreańczycy naprawdę jedzą psy?

  1. dokładnie głupia argumentacja i niezbyt inteligentny autor …dobrze ktoś napisał to może wpierdziel…nogę babci dziadka albo sąsiada jak mięso to mięso…jedzenie mięsa to w ogóle przeżytek tym bardziej ze pierwsza rzeczą jak sie dostaje raka to odstawienie mięsa ciekawe dlaczego??? bo to syf i wcale nie taki odżywczy składnik .a bardziej propaganda koncernów mięsnych…w Indiach ludzie nie jedzą mięsa i maja sie dobrze….słoń nie wpieprza mięsa a ma masę paru ton i jakoś anemii nie dostaje?? wiec inteligencie gadanie ze mięso to mięso to bardzo prymitywna argumentacja tym bardzie ze są zwierzęta bardziej i mniej świadomie jak delfiny które szukają kontaktu z ludźmi, czy psy które nam pomagają w różnych dziedzinach życia…jak policja ratownictwo, rożnego rodzaju terapie wspomagające ludzi…wiec chyba człowiek który jest największym szkodnikiem powianiem troche opanować swoje żądze i nie pierd…ze mięso to miese ale depe…m jesteś…masakra

  2. Proponuje, żeby autor tego postu wpieprzył noge swojej babcii, skoro mięso to mięso niech sam się wpieprzy, psy są bardzo użyteczne np. do ratownictwa. A z tym kangurkiem to bym ci wpierdolił.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s