Czy mocne przekleństwo uratuje polskie lasy?

czy drobne przeklenswo uratuje polskie lasy2Troszkę o pewnej reklamie akcji społecznej, na którą dzisiaj natrafiłem. Krótki i nieprzemyślany wpis, bo to nie blog marketingowy ;).

O tę reklamę mi chodzi:

[Tu macie link jakby się nie wyświetlała]

Może być. Sami wiecie, że lubię niepoprawny humor. Ten jest może trochę poniżej poziomu, ale pani jest ładna, atmosfera jak z pornola, do tego seks i przekleństwo na koniec. Nawet muzyka jest fajna. Czego tu nie lubić?

Ciężko nie zauważyć, że ostatnio zrobiła się mod na seks i przeklinanie w akcjach społecznych. Klasykiem gatunku jest tu oczywiście Rysiek z klanu, co „wracał do gry”.


I tu wyszło kapitalnie. Kampania zrobiona z rozmysłem. Viralowa. Zabawna. Z polotem. Nie wiem czy zebrała jakąś duża sumę dla czworonogów, ale z pewnością była na wszystkich ustach i facebookowych ścianach. To zdecydowany sukces.

Jednak co do tej pierwszej reklamy mam wątpliwość. Patrząc na jej poziom, skierowana jest raczej do szeroko rozumianej gimbazy. To na ich ustach pewnie będzie się pojawiać. Nie jestem tylko pewien, czy to właśnie oni mają największy wpływ na to, ile śmieci będzie wyrzucanych do lasu. No bo jak? Sami nie wyrzucają, a na rodziców brudasów, wpływu raczej nie mają.

Twórcy wybrali chyba niewłaściwy target. Wybrali też chyba niewłaściwy środek przekazu, bo nie sądzę by było tak dużo Internautów wyrzucających śmieci w lesie, a reklama do telewizji raczej się nie nadaje. Zdaje się więc, że nawet przekleństwo na zakończenie, nie za wiele pomoże.

A może to jednak? Nie wiem, ja tam bym swojego tekstu nigdy nie zakończył „kurwą”.

Bądź na bieżąco – polub Volfiego na facebooku!

Warto przeczytać: Volfee próbuje: Hare Krishna

Reklamy

15 thoughts on “Czy mocne przekleństwo uratuje polskie lasy?

  1. druga reklama jest zabawna i inteligentna taka z puszczonym oczkiem.
    Pierwsza kompletnie do mnie nie przemawia a do tego jest ordynarna. I mimo większej ilości przekleństw w drugiej reklamie nie powiem o niej że jest ordynarna.
    Zgadzam się – całkowicie chybiona.

  2. Hmmm pierwszy spot, hmmm szczerze….my nie umiemy zrobić porządnej kampanii społecznej, bo albo robimy takie po których odzew maleje (niebieska linia po kampanii „bo zupa była za słona”, albo robimy kampanie z czapy). Ta pierwsza trochę się zalicza do tej z czapy, bo co ma wyjebane do aluzji seksu w lesie? Co ma seks do śmieci? Jest nachalnie zrobiona, zbyt długo dążąca do sedna sprawy, po czym ani nie szokuje, ani nie śmieszy a tym bardziej nie poucza. Ze śmieciami to targetem powinien być świadek, który mógłby się nie bać wpłynąć. Tak jak piszesz, wyrzucają ludzie raczej starsi, bądź działkowicze, bądź tacy co chcą oszczędzić na wywozie. Ekipa biorąca się za reklama miała totalnie wyjebane na grupę docelową. Bo ja mieszkając w mieście to się nieutożsamiam, a więc po obejrzeniu – memory out, bo spot nie zalicza się do kreacji wybitnych, więc jaki sens? A co gdyby mnie mocno zaszokować i pokazać, że ja z miasta też coś mogę zrobić. Nie być bierną jak zauważę taką sytuację. Grupa docelowa szersza i tematem można się pobawić. Do tego agencja biorąca się za temat (Mucha na dziko) wygląda na początkującą i albo dała sobie wmówić, że powiązanie tematu spota z seksem i ze śmieciami jest tak łatwe do wyłapania przez internaute, który ma przynajmniej jeszcze z 10 innych stron otwartych + 2 dwa chaty + z 8 likeowania na FB jest naiwnym podejściem. Albo (mam nadzieję, że nie) młoda agencja jest jeszcze słaba i musi trochę jeszcze popracować nad viralami.

  3. Kampania z lasem bardzo nietrafiona. Spokojny głos pani spikerki pasuje raczej do filmu przyrodniczego i budzi niepokojące skojarzenia z panią Czubówną, której nijak nie potrafię sobie wyobrazić klnącej. Całość niespójna i, tandetnie zrealizowana.

  4. Aj tam, przesadzacie. Reklama nie jest specjalnie ambitna, ale też nie jest taka zła. Produkcją reklamy zajęła się młoda agencja reklamowa – Mucha na Dziko i wydaje mi się, że zrobiła to nieodpłatnie w celu wypromowania raczej siebie, niż samej idei. Poza tym, sama reklama na pewno nie przyniesie odwrotnego skutku do zamierzonego. 😉

    Drugą kwestią, jest to, że firma zrobiła jeszcze gorszą (bardziej niepoprawną ^^) reklamę firmie Sokół. Sami sprawdźcie w portfolio na ich stronie. 😉

  5. Jakoś wcześniej nie widziałam żadnej z tych reklam. Obie są po prostu złe. Promują tandetne zachowania, są chamskie i w końcu nie wiadomo dlaczego tak obrzydliwe…

  6. Zaśmiecają najczęściej osoby średnio kulturalne i wychowane, więc do takich ludzi tego typu tekst jak najbardziej może dotrzeć.
    Choć mnie również odrzuca, ale jak to mawiają – cel uświęca środki.

  7. a czemu nietrafiona? Co rozumiemy poprzez „trafienie”? Kampanie społeczne – pomijając fakt, że w większości służą obrotowi kasy publicznej z łapy do łapy – rządzą się szczególnymi prawami. W większości liczy się zainteresowanie tematem, zaciekawienie. Bywa, że krytyka samej kampanii jest również metodą zaciekawienia, bo przynajmniej temat żyje.

    A że ludzie wyrzucają śmieci w lasach to standard. Sam znam kilku takich cudaków, którzy wprawdzie jeżdżą super autkami, ale aby zapłacić za wywóz śmieci to już im szkoda…

  8. Przekleństwo w pierwszej reklamie było wg mnie zupełnie niepotrzebne. Całość zakończyła się fajną puentą, a przez cały filmik nie padły, żadne słowa, a tu na końcu tak ni z tego i z owego TO.
    Druga reklama świetna. To, że zamiast psa dali człowieka to chyba taka metafora, że pies „też człowiek” ;).

  9. Pingback: 5 nieistotnych rzeczy, dzięki którym uratujesz środowisko naturalne | Volfee

  10. Przypomniał mi się viral sprzed dwóch lat (jejku jej – jak ten czas leci):

    Kampania z jednej strony zasadna i całkiem pomysłowa, ale mam wrażenie, że ani nie poszła dostatecznie „w naród” ani nie zawiera żadnego pozytywnego przekazu – jak zwykle banalne straszenie.

  11. Pingback: Ukradli mi temat na wpis i jeszcze go spieprzyli! | Volfee

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s