5 powodów, dla których kobiety mają łatwiej w podróży

Alana Blanchard -15

Jakoś nie zauważyłem, żeby kobiety miały w podróży specjalnie ciężej. Właściwie to najwyższy czas, by ktoś TO powiedział: Kobiety mają w podróży łatwiej!

Często zdarza mi się słyszeć, że kobiety nie powinny podróżować samotnie. To nie do końca bezpieczne. Samotne turystki są nagabywane, zaczepiane i napastowanie przez chutliwych mężczyzn. Szczególnie tych, zamieszkujących mniej rozwinięte kraj świata. Dlatego kobiecie zawsze powinien towarzyszyć mężczyzna – obrońca i przewodnik, który pozwoli jej bezpiecznie przetrwać podróż…

Buahahahaha xD.

Jasne…

1. Kobieca solidarność

Pewnie się ze mną Panie nie zgodzicie, ale coś w tym jest. My faceci, mamy niby tą swoją braterską przyjaźń. Ta rodzi się zwykle w bólach i to przez wiele, wiele lat. Dwóch obcych mężczyzn, dzieli właściwie wszystko i zwykle postrzegają się raczej jako rywali i potencjalne zagrożenie, niż neutralne osoby.

Wy nie posiadacie za bardzo tych uprzedzeń. Potraficie szybciej zbudować wieź i w razie czego pomóc sobie w potrzebie.

2. Kobiety mają więcej okazji

Poczynając od szukania CouchSurfingu, przez łapanie stopa, po otrzymywanie jakichś tam przysług czy zniżek. Wiadomo dziewczyny, że to wy jesteście w tym najlepsze.

Pamiętam moje koleżanki, które w dwa dni bezproblemowo znalazły CouchSurfing na Hawajach. My szukaliśmy go przez tydzień. Całkowicie bezskutecznie. Zgodziłbym się nawet, że to był przypadek. Tylko, że nocleg znalazły na jachcie – u faceta, który tydzień wcześniej napisał nam, że kompletnie nie może nas przyjąć. 😉

Pamiętam, też inne znajome, które w Stanach załatwiały nam darmowe przejażdżki na skuterach wodnych, wynajem rowerów po śmiesznej cenie i dziesiątki innych mniejszych pierdółek, których załatwianie zajęłoby nam godziny. One robiły to z łatwością i w parę chwil.

I najzabawniejsze, że nie wynika to nawet z waszych specjalnych umiejętności. Raczej z tego, że mężczyźni nie zawsze myślą przy was, tą częścią ciała co trzeba. 😉

3. Kobiety szybciej uczą się języków

Gdzieś tak przeczytałem, w jakimś ambitnym magazynie (Pani Domu czy coś). Jestem w stanie się zgodzić. To pewnie dlatego, że nie potraficie siedzieć cicho i cały czas gadacie. W każdym razie, kapitalna umiejętność w podróży, bo nawet podłapanie kilku podstawowych słówek od razu nastawia słuchacza pozytywniej.

Poza tym, jesteście o wiele lepsze w czytaniu całej tej mistycznej mowy ciała. Bez słów oceniacie sytuację i poznajecie zagrożenie. To przydaje się chyba jeszcze bardziej.

4. Kobiety łatwiej nawiązują kontakty

Tu zgodzą się ze mną chyba wszyscy. Nie wiem czy wynika to z waszego wdzięku czy wrażliwości i empatii. A może sprawicie wrażenie mniejszego zagrożenia?

Dzięki temu szybciej poznajecie kulturę. Poznajecie więcej ludzi i trafiacie w miejsca, gdzie mężczyźnie jest ciężko się dostać – do domu, do kuchni, na obiad czy lokalne wesele. Jesteście wstanie szybko zbudować silną więź.

5. Kobiety nie muszą „Wziąć się w garść i być mężczyzną”

Może jestem z pokolenia mięczaków, a prawdziwi mężczyźni, zaraz mnie wyśmieją. Ale wydaje mi się, że my też miewamy gorsze dni i czasami sytuacja po prostu nas przerasta. W podróży zdarza się to chyba nawet częściej niż czasami.

Natomiast w pewnych kręgach panuje przekonanie, że mężczyzna powinien dziarsko dążyć do celu. Mimo wszelkich problemów i przeciwności. Ba, nawet z raną postrzałową brzucha. „Weź się w garść, to tylko draśnięcie!” ;).

Możemy się śmiać, ale kiedyś w barze, pewien 2 razy większy ode mnie jegomość, chciał się ze mną bić. Poszło o coś zupełnie nieistotnego – rozmawiałem z jego dziewczyną czy coś. Oczywiście ostatnią rzeczą, o której myślałem była walka, ale wycofując się, z kilku stron słyszałem, żebym „nie był cipą i stanął do walki”. Konflikt powstrzymała chyba tylko ochrona, która wyrzuciła nas wszystkich.

Nie za bardzo wyobrażam sobie, żeby taka sytuacja przytrafiła się jakiejś dziewczynie.

Wypromuj Volfiego na facebooku! 😉

Zobacz też: Najlepsze kawy na świecie.

15 thoughts on “5 powodów, dla których kobiety mają łatwiej w podróży

  1. Ale zanim się doproszę jakiegoś „menszczyznę” o pomoc w zarzuceniu plecaka podróżnego na plecy to lata miną… Sprawdzone w praktyce wiele razy.

  2. Moja koleżanka samotnie podróżowała po Afryce Południowej i sobie to chwaliła 😉
    Ja podróżowałam tylko po Polsce (wypadam blado w zestawieniu :D), ale zgodzę się że kobiecie łatwiej 😀 Tylko to zagrożenie, że więcej osób będzie chciało zgwałcić babkę niż faceta. 😛

  3. To zalezy, gdzie taka kobieta podrozuje. Jesli jedzie do krajow muzulmanskich, zatokowych zwlaszcza i chce to zrobic poza oficjalna zorganizowana wycieczka SAMA – czarno widze. Podobnie trudno bedzie miala w Indiach. Zwlaszcza, jesli chodzi o bezpieczenstwo. Facet moze tego nie zauwaza, ale dla mnie „przypadkowe” ocieranie sie, macanie, agresja slowna nie jest wcale zabawna.

  4. Kobiety mają łatwiej w podróży -fakt. Zawsze mogą liczyć na pomoc przy zarzuceniu plecaka podróżnego na plecy… Gdy się uśmiechną, dostają możliwość skorzystania z opcji zatargania tego potwora na wskazane miejsce. Szczególnie te ładniejsze.

  5. Mam wrażenie, że są to bardzo subiektywne wrażenia, ale… każdy ma takie. Moje wrażenia są jednak inne, choć zdarzało się, że miałam wrażenie, że jako dziewczynie może było mi trochę łatwiej np. nawiązać kontakt, także językowo, ale to są cechy osobowości, a nie płci.

  6. czy łatwiej? Trzeba się do takiej podróży dobrze przygotować. Podróżowałam swego czasu trochę sama ale tylko po Polsce i Europie. Zawsze jednak byłam w różny sposób przygotowana aby nie sprawiać wrażenia nie tutejszej/ nie znającej miasta/ cudzoziemki itp. I dlatego np lądując późnym wieczorem w Barcelonie (i nie mając wtedy kasy na takie fanaberie jak taksówki) znałam na pamięć trasę jaką mam przebyć z lotniska do metra a z metra do hotelu. Znałam nazwy ulic (z mapy nauczyłam się wcześniej), kierunki itp. Wszystko po to by nie wyciągać mapy, nie wgapiać się w nią w nieznanym miejscu. Oprócz tego miałam małe karteczki – ściągi w które w razie totalnego zgubienia zamierzałam dyskretnie spojrzeć. Dziś za taką ściągę robi GPS w telefonie, ale też dyskretnie podglądany i to tylko gdy nie ma wyjścia. 🙂

  7. nie jest aż tak kolorowo jak w dłuższej podróży, np. autostopem po górach i innych zadupiach przychodzą ‚te dni’… wtedy mamy zajebiście gorzej 😉

  8. Pingback: 5 powodów, dla których kobiety nie mają łatwiej w podróży | 22 MEGAzine

  9. Najpierw wydawało mi się „e tam, wymyślasz, Volfee”, a potem przypomniałam sobie, że nawet we Włoszech łatwiej było mi uzyskać rabat na bazarze, niż mojej drugiej, męskiej połówce 😉

  10. Pingback: 5 powodów, dla których mężczyźni mają łatwiej w podróży | Volfee

  11. Pingback: Na wakacje w pojedynkę | kątem-ucha

  12. Pingback: Na wakacje w pojedynkę. | kątem-ucha

Skomentuj

