Jak ZUS traktuje obywateli?

mkwm0018_big

Dokładnie tak jak mu na to pozwalają.

Powyższy filmik podbił ostatnio płomienne serca wykopowiczów. Po raz kolejny obnażona została słabość urzędów oraz pracujących tam ludzi. Po raz kolejny wyszło na jaw, że ludzie którzy tam pracują to śmierdzące lenie, nie mające poszanowania dla podatnika. Po raz kolejny możemy powiedzieć, że dostają pensje za nic nie robienie.

 

Od 20 lat wmawia nam się, że w urzędach nic się nie da szybko załatwić, a każda wizyta musi kończyć się bólem głowy i depresją. No i teraz to procentuje. Bo jak dla mnie to ten filmik (a raczej jego odbiór) pokazuje, jaki nasz naród jest pełen gamoni. Zamiast po prostu wstać, ruszyć tyłek i powiedzieć paniom w okienku, że nikt nie czeka i może czas wziąć się za kolejnego klienta, lepiej nagrać głupi filmik i powiedzieć jakie to nasze państwo jest beznadziejne.

Jeśli faktycznie jest beznadzieje, to właśnie przez takich internetowych twardzieli z kręgosłupem moralnym meduzy. Sprawa nie załatwiona, ale ma chociaż wykop ma głównej!

Czy pamiętacie jakąś sytuację z ostatnich 5 lat, kiedy faktycznie mieliście duże problemy z załatwieniem czegoś w urzędzie? Albo pan/pani okienka, była dla was szczególnie niemiła? Tylko proszę, bez żadnych historii „A moja znajoma to…”. Bo widzicie, ja nie mam nic…

5 thoughts on “Jak ZUS traktuje obywateli?

  1. Bezsensów, nonsensów czy inszych braku sensów jest wiele. Wprost proporcjonalnie do biurokracji. Ten kolejkowy to co najwyżej pewna mała upierdliwość, w końcu na taksówkę też czasem trzeba poczekać, choć przejeżdżają obok nas teoretycznie „wolne”.

  2. Vilfie,
    nie chce mi się rozpisywać na temat ZUS–u. Doś powiedzieć, ze przez piętnaście lat moja renta była „pomylona” z rentą innego człowieka. Oznaczało to tyle, że ja dostawałe, jego (mniejszą) rentę, a on moją – większą. Kiedy w końcu sprawdziłem, ze coś nie gra i napisałem pismo… po długiej głuchości i ponaglaniu, ponaglaniu, dzwonieniu i upierdliwości, ZUS przyznał się do pomyłki sprzed piętnastu lat. Co kilka lat staję przed komisją i mam dm nowa naliczaną rentę. Ale ta „od nowa naliczana” była sztampą” – przedłużką starej.
    Wygrałem! Huraaaa! Mają mi nadpłacić.
    Wliczyłem sobie, że ładny grosz mi wpadnie, kilkanaście tysięcy. Dostałem… 2 400. Bo tylko za ostatnie trzy lata. Za pozostałe ZUS odpowiedzialności nie ponosi, bo takie jest prawo!
    Pani urzędniczka dalej pewnie pracuje (nie doszedłem do personaliów, bo nie można), a ja, w świetle prawa okradany mam po prostu… przyjąć do wiadomości: Takie jest prawo. Ręce opadają Vilfie, a reszta… eeech…

  3. Nigdy nie czekałam w urzędzie więcej niż jakieś 10, 20 minut.
    Nie każdy ma w sobie tyle siły przebicia, by jakoś zareagować. Niektórzy są mądrzy tylko w tłumie, czy w bezpiecznej odległości, zza nagrywającej komórki. Kiedy trzeba coś zrobić, milkną i nagle się wycofują. No bo właściwie, co z tego? No poczekał sobie, co mu się stało nie? A że panie pogadały? Ot, widać miały ważny temat.
    Czekam kiedy my wszyscy- kiedy Naród- ruszymy dupy sprzed telewizorów i komputerów i zrobimy rozpierduchę, by wreszcie skończyć z takimi absurdami,

  4. Tak się składa, że moja mama pracuje jako kierownik działu w jednym z urzędów (nie ZUS na szczęście) i miałem wielokrotnie okazję zobaczyć jak kompetentne są jej podwładne. Niby to ludzie po studiach, ale z samodzielnym myśleniem jest u nich bardzo trudno. Co prawda obowiązków mają bardzo dużo, przepisy są czasem strasznie zawile sformułowane, a do tego dochodzi jeszcze masa petentów-idiotów do obsłużenia, ale nie zmienia to tego, że często mam wrażenie iż byłbym wstanie sam zastąpić co najmniej 2 urzędników.

Skomentuj

