Festiwal Mediatravel w Łodzi

Miałem strasznie zabiegany tydzień i kompletny brak czasu, by cokolwiek napisać. Miałem jednak okazję, wybrać się na Łódzki festiwal podróżniczy – Mediatravel i trochę wam o nim opowiem.  

Tak prawdę powiedziawszy, to powinienem wam napisać o tym jakiś czas temu, bo wtedy ktoś zainteresowany, mógłby się wybrać. Niestety, sam dowiedziałem się o nim w środę, a dopiero teraz mam chwilę, żeby wam o nim napisać.

Festiwal odbywa się w dniach 24-28.10 w Łódzkim Muzeum Kinematografii, więc jeśli ktoś jest jeszcze chętny, to dzisiaj i jutro odbędą się jeszcze konferencje, prezentacje i projekcje filmów. Tu znajdziecie program imprezy.

Festiwal jest całkiem fajny, bo organizują go całkiem fajni ludzie – rzekłbym brać podróżnicza – ludzie, którzy podróżowaniem zajmują się zawodowo albo mają, to hobby długo już we krwi. Zdarzyło mi się jednak momentami przysnąć. Pierwsza środowa prezentacja dotyczyła medycyny podróży. Było sporo informacji dla zupełnych laików, ale ja także dowiedziałem się co nieco. Prawdopodobnie napiszę coś więcej na ten temat w najbliższym czasie, bo szkoda, by ta cała wiedza się zmarnowała.

Kanion Colca/ Fot. Grzegorz Gaj

Potem było już trochę gorzej. Przyszli jacyś państwo i opowiadali o swojej podróży w Andy. Znaleźli sobie oni kilku sponsorów (w tym jakieś miasto) i pojechali do Chile (Kanion Kolca), szukać źródeł Amazonki, i jak już je znajdą, wmurować tam pamiątkową tablice, ku czci polskich podróżników (którzy ponoć mieli tam wiele zasług na polu przecierania szlaków i odkrywania nowych miejsc). No! Wyprawa całkiem fajna i było nawet kilka ładnych zdjęć, ale z wystąpienia nie odwiedziłem się niczego. Może poza tym, że Andy są całkiem ładne oraz tego, że nie powinienem już podróżować za własne pieniądze, tylko koniecznie szukać kupy sponsorów, którzy zapłacą za mój wyjazd. Generalnie, nie zachwycili mnie za bardzo, bo sam w życiu robiłem już ciekawsze rzeczy, tylko że na innych szerokościach geograficznych.

Następna prezentacja miała być o fotografii, ale tu też było dość cienko. Nazywała się „Mój fotograficzny świat” i istotnie tak było bo Pani Fotograf pokazała 15 całkiem niezłych zdjęć z Malediwów, Nowej Zelandii i Zachodu USA (te ostanie były czarno-białe, a kto słyszał o Anselu Adamsie, wie dlaczego jest to trochę cliche). Problem w tym, że z pokazania zdjęć nic nie wynikało, a prezentacja która miała trwać godzinę, trwałą 15 minut (niestety powiedziałbym, że o 15 za długo).

Indie/ Fot. Zbigniew Mroczek

No ok, ale nachwaliłem, że festiwal fajny i w ogóle, a 2 akapity już psioczę. Widzicie, to co mnie kupiło to ostania prezentacja. Spóźniony trochę mówca – Aleksander Adamus – jechał do Łodzi autostopem, warto było jednak na niego zaczekać. Opowiadał on o swojej wyprawie z Wrocławia do Indii – autostopem właśnie! Chłopaki – bo jechał też z nieobecnym – Pawłem Bartnikiem – odbyli niewiarygodną podróż przez kilkanaście krajów w tym te, do których nawet podróżnicy rzadko się zapuszczają – Irak oraz Iran. W Iranie byli aresztowani (ratował ich ambasador; dostali wilczy bilet), w Iraku robili sobie zdjęcia na tle opancerzonych transporterów, a do samych Indii nawet nie dotarli, mimo tego, że jechali tam na spotkanie z samym Dalajlamą. Przygoda tak niesamowita, że aż niewiarygodna, dobrze że mieli zdjęcia na dowód. Więcej na ich temat możecie się dowiedzieć na fanpage’u – Autostopem Ku Wolności. Polecam, bo chłopaki są naprawdę zajebiści! Kozaki niesamowite!

Mimo dwóch kiepskich prezentacji, festiwal w moich oczach się obronił, dlatego serdecznie wam go polecam. Mam też dla was, taką małą i szybką rada na przyszłość. Jeśli kiedyś będziecie mieć coś do zaprezentowania – zdjęcia, wyprawę, przygodę, cokolwiek – to upewnijcie się, że jest ona choć trochę ciekawa dla osób, które tam nie były. Zastanówcie się czy ta prezentacja da coś osobom, które ją słuchają, czy może robicie ja tylko, żeby pochwalić się swoimi wakacjami. Jeśli to drugie, to dajcie spokój… zaoszczędźcie czas sobie i innym.

Reklamy

2 thoughts on “Festiwal Mediatravel w Łodzi

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s